Wednesday 26 October 2011

berfikir sejenak.


kadang-kadang kita tak sedar apa yang kita buat luka kan hati seseorang. percakapan, perbuatan, macam-macam.

kadang-kadang kita tak sedar apa yang kita buat dah melebihi apa yang patut.

kadang-kadang kita terkejar-kejar apa yang diingini tapi tak bersyukur dengan apa yang sedia ada.

kadang-kadang kita mengharapkan yang dulu, sangat berharap. 'dulu' , banyak maksud tersirat, tersurat. rindu.

kadang-kadang kita terlalu bangga dengan apa yang kita miliki.

kadang-kadang kita suka tipu diri sendiri untuk senangkan hati semua orang.

kadang-kadang kita suka jadi diri orang lain daripada jadi diri sendiri.

kadang-kadang aku rasa aku berada kat bawah, walaupun tempat aku sebenarnya kat atas daripada korang. hormat dah jadi nombor dua.

inginkan perubahan tapi takde usaha, macam mana tu?

paham, tapi buat-buat tak paham. tak suka tapi buat juga. perubahan yang turut mengubah diri aku.

tak tahu apa yang orang rasa, kita hanya meminta. aku rasa apa yang kau rasa. dulu aku macam tu juga. tapi ada had nya. tanya la dulu dengan rasa hormat, jangan buat orang terasa. ada, terima. tak ada? sabar laa. bagi sikit masa.

dulu buat apa yang kau suka, guna apa yang tak patut guna, sekarang baru nampak kesan nya. amik, rasakan.

rasa hormat masih tinggi, jangan risau.

*apa yang aku rasa. aku banyak membaca, banyak sangat. baik buruk aku dan segelintir orang je yang tahu. aku nak yang terbaik dalam hidup. untuk perkongsian bersama. mungkin korang pun rasa macam yang aku rasa.

No comments:

Post a Comment