Thursday 8 March 2012

sinopsis 3 tahun bergelar pelajar


untuk yang kesekian kali nya, dan akhirnya. grad jugak aku, I AM A DIPLOMA HOLDER. ohhyeeaahhh!!

3 tahun bertukus lumus belajar dengan result yang boleh tahan bagus, alhamdulillah. habis belajar bulan 4 2011, bulan 3 2012 next year nya baru konvo. amik masa yang lama nak tunggu tuu. orang lain dah konvo, ktorang baru excited dan merasai nya. lantak laa, hehe

belajar, kelas, bengkel, lecturer.

so far ok laa. belajar dalam suasana yang agak best sebab dapat kawan kawan dan lecturer yang agak best. benda benda ni main peranan besar kott. cuba dapat lecturer yang bosan, syok sendiri. mau korang belajar dengan syiokkk nya? tak kannnn. nak pergi kelas pun jadi malas. pastu dapat plak classmate jenis ponteng kelas, tidur sebelah kau, cakap memanjang. lagi la double triple tak best kan. nasib baik partner aku yang dah macam kembar siam yang tak seiras ni superbbb, layannn. berdua lebih baik.

kawan-kawan

kalau kat kelas kawan aku sorang je, muahahaha. anis syafiqah abdul jalil nama nya. kehulu kehilir memang dengan dia je. lecturer pun pelik kalau tiba tiba nampak aku jalan dengan orang lain atau dia jalan dengan orang lain. ok? boleh imagine? kalau group assignment kena buat dalam 3 4 orang, kita orang dengan keras hati nya akan buat berdua je. jangan nak pelik sangat k. kita orang yang tak nak kawan dengan orang lain? atau orang lain tak nak kawan dengan kita orang? hee kawan je cuma dalam kelas. kalau rumah sewa plak, budak kelas semua satu rumah. tapi kita orang berdua rumah lain. kenapa? kenapa? haa imagine cepat.

classmate semua ok. biasa lah amik kos engineering, peratus lelaki memang lagi ramai dari perempuan kan. so, kawan aku lagi ramai lelaki. bukan apa, senang buat kerja dengan dorang sebenar nya. tak banyak songeh. perempuan pun ok tapi rumah dorang jauh dari rumah aku, so lelaki pun lelaki la yeahh. attention :  bukan puji kaum adam yeah, tolong la paham.

housemate aku adalah paling superbbb. budak mekatronik yang gebu dan tak berapa nak ganas. korang memang best lah.

sukan

aku minat softball, anis minat softball, anem pun minat softball. jadi kami adalah pemain softball yang berjaya. cewaahhhh, haha berjemur, terik panas, hitam legam. semua dah tempuh. belang kottt muka. tapi hasil yang kami dapat memuaskan. segan nak keluar, so duduk rumah je lepas training. nasib baik kekasih hati tak kisah.

aku akui melalui sukan dapat kenal dengan ramai orang. jadi, bukan sebab hot ok. siapa yang takde kawan tu, pergi la join apa apa aktiviti, confirm berlambak kawan korang dapat nanti. good tips kan? haha kalau kat facebook tu memang berlambak tapi semua kawan alam maya, buat pe yerkk.

jodoh

erk, hehe actually tak tau lagi dia jodoh aku atau tak. kita hanya merancang tuhan yang tentukan. bersama sama doa dan usaha cari duit, boleh cepat kawennnn. kan syg kan? muahahahaha

*being a student is the best moment in life. macam macam yang dapat belajar, dapat rasa, semua laa. majulah POLITEKNIK untuk Negara. jangan pandang POLITEKNIK sebelah mata. dimana ada usaha disitu ada kejayaan. tak kisah la kat mana mana pun yang kita kena campak, kita yang corak langkah seterusnya.

*btw, aku dah dapat kerja, suka sukaaaa. dekat tokio marine, sebagai apa? biar la rahsia. aku nak SPNB tapi dia tak call pun lagi. sedih! mama cakap kerja dulu kat tokio. nanti dah dapat call baru buat surat resign. nanti karang yang di kendong tak dapat, yang di kejar berciciran. tak mau tak mau tak mau.


No comments:

Post a Comment