Monday 6 June 2011

#1 relationship

entry pasal relationship lagi. title tak tau nak letak apa, ikot nasihat affanruslan badjet nak jadi blogger otai, terkenal dan ternama. tapi its just a word. tak rajin nak update blog macam beliau.


Copy paste entry suratkhabar

Ini adalah cara yang paling senang. Selalunya kalau ada berita panas di Harian Metro, Utusan, Berita Harian atau Kosmo, sudah pasti suratkhabar tersebut akan laris bagai pisang goreng panas. Jadi, kalau nak berjaya, sila copy paste sahaja tulisan-tulisan tersebut ke blog anda, tanpa menulis dengan ayat sendiri. Sebagai contoh, jika ada berita “Adik-beradik ditangkap kerana melakukan sumbang mahram“, copy paste entry dari surat khabar dan buat tajuk yang seakan-akan sama. Sudah tentu, apabila orang ramai google atau search di internet, potensi blog anda untuk dipaparkan di muka depan google adalah tinggi! InsyaALLAH. SEO kot tu.

tapi aku takde la sampai nak copy paste entry dari surat khabar kan, banyak kerja plak nanti. ok, back to the topic :) semalam aku pegi date, actually not a real date. kuar dengan family abang dia. dengan kakak ipar and dua orang anak buah dia. just jalan jalan pusing KL, teman dorang check in hotel, tengok dorang swim, makan then balik. 
my relationship with him is just begin and start. dari A to Z aku boleh cakap baru sampai D. mama cakap jangan push it too hard nanti susah. aku sebagai anak sulung dah rasa pahit dan manis pegang status sulung. sebagai sulung, aku diajar untuk jadi lebih disiplin, bertanggungjawab dan memberikan contoh yang baik pada adik adik. abah ngan mama juga menaruh harapan besar nak tengok aku berjaya. segarang garang abah aku lebih manja pada dia. kalau mama plak dia lebih tegas. tapi aku paham kenapa dan mengapa, untuk kebaikan juga kan.
mama tanya serius ke in relationship? sebab dia tengok aku rapat sangat dengan family sebelah laki. biasalah, ibu mana tak risau. im too young kan. dia takot aku kawen awal maybe :) btw, semalam family dia jemput aku kat rumah sebab nak ajak kuar. aku pun tak confident sangat dengan relationship ni. tapi aku sayang, tak tau kenapa tak boleh jadi diri sendiri. aku rasa aku yang sekarang bukan aku yang dulu. cewwaahh, haha banyak yang tersirat dan tersurat.
aku tak nak blog ni jadi kisah cinta. im twenty-one, please be matured farah :D

No comments:

Post a Comment