Friday 16 December 2011

di sebalik tabir

nak berlari, melarikan diri dan sewaktu dengan nya.

apa aku merepek ni? hehe sedih tapi jangan tunjuk kan kesedihan tu. marah tapi jangan tunjukkan kemarahan tu. yang kita perlu buat? senyum. macam yang aku selalu buat. orang tak tau pun aku suka ke, marah ke, sedih ke. aku pasti semua tu.

tak larat nak cakap, tak larat nak luah. ada segelintir yang paham ada juga yang buat-buat paham. yang pasti aku sorang je yang tau.

ada yang sudah mula berbicara masalah kita, masalah kain sendiri, orang luar yang disayangi. orang luar yang kini takde hubungan apa-apa dah. kenapa dorang yang nampak? kenapa bukan korang yang paham aku?

buang la ego, jangan pentingkan diri, jangan kurang ajar, jangan tinggikan suara, hormat dah kemana.

layanlah aku seperti mana sepatutnya, bercakap dengan aku seperti mana sepatutnya, hormatlah aku seperti mana sepatutnya.

aku lihat diri sendiri, dimana aku sekarang. aku diam dan bersyukur. syukur lagi. syukurnya aku atas setiap perkara yang aku terima sampai ke hari ini. lebih daripada perkataan syukur. syukur aku bukan sekadar menyatakan syukur dalam blog aku ni.

tak siapa tahu disebalik sebuah senyuman tersimpan sebuah kisah yang tak terungkap dengan kata-kata.

aku kan kakak, salam sayang.

No comments:

Post a Comment